Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 23 januari 2016

NY SVARTJOBBARE PÅ LILJEGÅRDEN

Det gäller att hela tiden, finna nya svartjobbare hit, när de gamla får andra intressen..... (flickor)  läser han detta, då får jag på moppo, då det är ett känsligt ämne. 
Idag har min nya svartjobbare arbetat på bra, mockat hästboxarna, tagit in hö, blandat pellets till fåren, mätt upp kraftfoder till hästarna, gett fåglarna solrosfrön och så klart matat lille Lasse med nappflaskan. 

Oh!....barnarbete!  Du kan nog sopa lite snabbare, skämt åsido det är minsta barnbarnet som hjälper mormor, bäst att påpeka detta... så att jag inte blir anmäld för barnarbete. 


Lasses syster mår bra ute hos mamma, här skulle ju också Lasse varit...... men du, jag tror att han trivs rätt så bra inne hos oss. Han är så duktig, han kallar när det är dags att sköta om. 
När han så småningom ska återförenas med sina artfränder, hoppas jag inte att han tror att han är en schäfer och börjar skälla istället för att bäääa ....hi,hi!!




Tycker nog att han visar att han trivs.... eller hur? vår lille Lasse. 


Då jag jobbar i helgen, var det skönt att få hjälp med alla djuren idag av Andreas. Imorgon är det som vanligt, ingen hjälp.
Det var lite ifrån oss här på gården, imorgon ny dag och med den nya tag. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: