Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 10 januari 2016

VAD GÖR MAN PÅ LILJEGÅRDEN... en söndag?

Töväder!!... varför fick vi inte behålla snön längre? snyft!! ....det där med "Carpe Diem" gäller verkligen här i Skåne, när vi har fått lite snö!! 
Mannen gav sig ut på jakt på morgonen och jag började söndagen som alla andra dagar.... med djuren och det som medföljer när man har djur. 
Sedan plockade jag fram penslar och färg, för att ha lite roligt. 


Väl att vi har ett stort bord här i köket, för jag behöver plats när jag målar och fixar. 


Så småningom är det tänkt att de ska sättas upp, ute i stallet, jag fixar en i svart och en i vitt. 
Tycker nog att det är roligare att måla möbler..... men har för tillfället ingen som behöver färg, har redan målat de flesta här.... 

Så var åter mannen hemma, något frusen, då det åter blåser. 
Lite lunch, varför inte kokta rödbetor med skirat smör och flingsalt..... gott! 
Inte så populärt hos mannen, men jag lovar att han ska få middag lite senare ikväll..... det blir antibiotika fritt kött. 



Målningsprojekten läggs på is ett tag......slut på den svarta färgen hi,hi! 
Föredrar hellre en tur med hundarna ute i friska luften. 
Blåsigt.... men vad gör det? 


Det var lite av livet här på Liljegården, en grå och blåsig söndag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: