Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 31 maj 2016

FULL FART IDAG PÅ BONDMORAN!!

Gubben min fyller år imorgon, så här bakas det marängbottnar till tårtan som sedan ska fyllas med citronkräm och sedan toppas med grädde /jordgubbar och några ätliga blommor..... just nu finns det mycket att välja på. 


Marängerna i ugnen och tidtagaruret igång. 
Alarmet påslaget på mobilen och jag ute i hagen, lätt att glömma tid och rum..... då man mockar och förbereder allt för djuren, då jag ska jobba både i kväll och imorgon.
Här hålls det ingen semester, då jag har fångbenägda hästar och eksemhäst, inget jag önskade mig, men nu är det som det är.... och då gäller det att hästarna ska må bra.





Några jordgubbar finns det inte ännu, så in till byn och handla jordgubbar !!.... hem och koka citronkrämen. 


Några gamla bilder på marängbakelser, imorgon blir det istället som tårta. 


Känner att det är tid för att få något till livs.... lagar dagens middag. 
Sedan får jag se till att förbereda morgon dagens förrätt. 
Huvudrätten får han som fyller år själva fixa, något får han allt göra! 
För nu tänker jag sätta mig ner på ändan.... en liten stund åtminstone, innan nästa arbetspass börjar. 

Njut av dagen, för den kommer aldrig åter. Kram /Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: