Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 15 maj 2016

VÅR LILLA FLOCK NU.

Fårflocken har minimerats, så nu återstår det nio djur, om jag räknar med Lasse..... förlåt ,men du är ju faktiskt ett får Lasse man . 


Opponerar du dig nu, genom att lägga dig demonstrativt lite utanför flocken? 

Låt gå, jag ändrar antalet till åtta får och tre hundar , är du nöjd nu? 

Igårkväll när jag var ute med hundarna (två till antal), kunde jag se anlag till bär, på både blåbär och smultronplantor. 



Lingonplantorna står nu i full blomning , nu får man bara hoppas att vi inte får frostnätter, då kan vi se oss i månen efter att kunna fylla korgarna med bär till sommaren.






Några bär blir det ju inte plockat ännu, men däremot liljekonvaljer.. 



Det blev en liten bukett med hem, av dessa ljuvligt doftande konvaljer. 



Nu här på morgonen, ströck Mickel räv omkring längs fårhagen, men lammen här hos oss är turligt nog, för stora.
Tanken slog mig, tänk om det istället hade varit en varg...hemska tanke! Men det hade inte varit helt omöjligt med varg, det var inte så många år sedan, en varg sågs här. 
Jag hörde på radion att en varg hade synts till i Ängelholm, inte så långt borta, med tanke på att de vandrar långt. 

Idag har vi en ny dag, med en temperatur på ynka fem grader, så gå runt i bara ben och linne,finns inte..... nu är det vinterjacka som gäller. 
Du får ha det gott, så här en pingst dag.
Kram /Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: