Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 18 maj 2016

PROVAR IGEN

Lilla Wilda fick prova på att vara ute under eftermiddagstimmarna, det verkar till att ha gått bra...det är bättre fart på henne nu. Natten får hon tillbringa inne i stallet. 



Nu hoppas jag på att det håller i sig, så att hon kan släppas ut igen imorgon bitti. 


Markerna här blev gödslade i lördags, så det hade inte varit fel med lite regn,(nu får jag på huvudet, av staborna) så att gräsväxten blir bra och växer sig frodig tills att det är tid för höskörd.
Mycket som ska stämma, först vill vi ha regn och sedan sol och torrt väder ...samma ångest varje år.. .ska vi klippa, blir det uppehåll?


Dessa bilder är ifrån förra årets höskörd.

Här på gården har det annars inte hänt, så mycket mer än det vanliga mockning m.m.som måste göras. 

Min trogne vän följer gärna med mig när jag mockar och fodrar. 


Sedan är det till att vattna och åter vattna både grönsaksland och blommorna... har man inte jobb då skaffar man sig!! 

Så har denna dagen gått till enda och en ny väntar på oss! 
Ha det gott och tag vara på livet...kram /Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: