Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 10 maj 2016

Otroligt!!

.....att det kan hända så mycket under fyra dagar, plommon träden blommar , häggen likaså och så mycket annat här runtomkring..... underbart är ordet!! 




Vilken doft häggen sprider mmmmm!! annat är det, med doften av det som sprids ute i hagarna....men det gör gott i slutändan.



 
Idag har det varit premiär för en vår delikatess vid namnet Sparris! Jag har skördat den första sparrisen,  så det blev baconinlindad sparris till kvällsmat.... såå gott!! 











Jag har även fått sått alla fröerna, så nu gäller det..... om jag så småningom kan skörda några grönsaker? 
Bilderna på fröpåsarna, lovar guld och gröna skogar, nåja, vi får väl se!! 

Annars har dessa två dagar gått till en hel del arbete här på gården. 
Mockat ut ligghallen och en hage.... så nu är bondmoran på G igen!! 
Nu är det även tid för eksemtäcke på en av hästarna, han får även stå inne i boxen nattetid..... då det har kläckts massor av knott.... Usch!, förfärliga kryp!!! 



Jag har även fått ta in en häst i boxvila och medicinering , då hon har visat tecken på fångkänning. 
Så nu har jag hästar på tre ställen, i stallet, i gruspaddock och på bete. 




Det blev ingen transport till slakteriet idag, så vi får vänta tills torsdag. 
Allt är lugnt, när det gäller fåren och lammen, skönt!! 





Jag plockade lite blommor ute i en av hagarna nu ikväll , vad det är för växt, har jag ingen aning om.... men de pryder sin plats. 






Med dessa blommorna, önskar jag dig en fortsatt skön tisdags kväll. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: