Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 17 maj 2016

HÄR ÄR EN SOM ÄR FULL AV ENERGI!!



Ja du, då var frihetens timme slagen..... har jag gjort allt som jag trodde att jag skulle fixa under dessa sjutton fridagar??.... inte ett endaste skvatt har blivit gjort, men jag är lika glad ändå!! 
Vem vill rengöra köksskåp, eller tvätta av i stallet, mocka ut hästboxar och mocka ut hos fåren..... när solen skiner, inte jag ivarje fall!! 
Så idag är det till att gå på ett kvällspass och det ska bli roligt att träffa vårdtagarna igen o arbetskollegorna. 

Först ska allt klaras av här hemma och förberedas för morgondagen, när det gäller djuren. 
Tyvärr så fick jag ta in Wilda igen efter att hon gått ute i grushagen en halv dag. 
Jag flyttade in henne i en box, där fönstret vetter emot hagen, där de andra hästarna går..... så ställer hon sig högt på tå och sträcker halsen tillräckligt långt, då kan hon se sina kompisar. 


Här är en som blev glad när husse åter var hemma, efter att ha varit borta hela pingsthelgen. Det liknar väl inget, att sticka iväg så och lämna mig här hemma?...du kunde väl ha skaffat pass till mig, så hade jag hängt med dig till Danmark! 



Husse är som du förstår, Lasses allt här i världen. 

Förstår inte vad jag tänker på, har enbart pelargonier utomhus och här inne.... har helt glömt att jag ska ha fägring ute i stallfönsterna också .... jag får se till att skärpa till mig, för detta liknar ju ingenting!! 









Kram ifrån en som är full proppad med energi! /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: