Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 2 maj 2016

"STORT" BESÖK PÅ GÅRDEN!

Igårkväll hade vi besök av självaste skogens konungar, två ståtliga älgar gick lugnt och betade ute i hagen. 
Hästarna gick inte i denna hagen och det är jag tacksam för.



Dagen har utnyttjats till fullo. 
Fåren njuter av att nu få gå omkring och beta.





Lite siesta i skuggan behövs. 


Bondmoran fick även hon, ta en liten paus i det fria. 


Bättre väder kunde jag inte ha, njuter verkligen av min semester. Hästarna går ute, så någon mockning har jag inte.... jisses vad jag har det bra! 


Lätt att glömma tid och rum, det höll jag verkligen på att göra!....när jag kokte revben, som vi sedan skulle grilla. 
Men de klarade sig, så vi fick dem även grillade nu ikväll. 

Var en tur in till byn för lite shopping, whops!!.. där åkte tre tomatplantor, ner i korgen....jag måste ju även prova på tomatodlingens konst!



Nu får det banne mig,räcka med grönsaker Ingela!! 
De ska vattnas också, hur tror du att det går med det, när du är bortrest??
Det blir till att måla ett stort plakat med texten "VATTNA" och spika upp detta på ytterdörren. Det kan kan han ju inte missa! 
Är man som jag, född med ett positivt tänkande,då går det inte att rubba, för har jag fått något i skallen.... då ska det också GÅ!! 
Nu säger jag godkväll, vi ses och hörs imorgon. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: