Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 21 maj 2016

BAKNING o LANTLUFT!

Vad fick du gjort utav din dag igår??....
Utevistelse mellan regnskurarna, blev det en hel del här, både med det ena och det andra.
Fåren fick ny halm i sin sommarboning, hagen mockades till hästarna och under tiden fick jag en hel massor av frisk lantluft


Jag är allt lite stolt, när jag ser hur det börjar gro i mina odlingskragar, så jag har nog ett par gröna fingrar ändå... det trodde jag inte!!




Jag hade önskat, att det hade kunnat kommit lite mera regn än det gjorde igår, ska det nu bli sol och värme i veckan som kommer...då hade det behövts en riktig rotblöta. En får väl vara glad för det lilla!

Nu ska jag berätta något, jag har gått in för en ny stil, som kallas "Minimalistisk inredning."
Så igår åkte bägge sofforna här nere till sopptippen, hundarna sörjer mitt tilltag, då dessa var deras liggplats på kvällarna.
Numera blir det till att sitta på golvet och mysa med en bra bok!!hi, hi!!


Du tycker säkert, att det kan inte stå rätt till med henne!!
Det är inte så illa som det låter, saken är den... att på måndag får vi levererat hit nya soffor, roligt med förnyelse.

Tiden ska utnyttjas, så när det regnade, gick jag inomhus och då blev det bakat en del.










När kvällen kom, kunde jag med gott samvete konstatera att jag hade "Carpe Diem."

         Kram/Ingela











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: