Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 29 maj 2016

MORSDAG

Så har vi söndag och inte nog med det... det är Morsdag.
Här ska mor dvs. jag, jobba både här hemma och på mitt arbete,...det du! kan väl kallas "Morsdag?" eller meningen med Morsdag skulle vara något helt annat, vad vet jag?? 
En sak som däremot är säker, jag är glad för min dag. 
Att kunna trampa runt i blommande hagar och lyssna till fågelkvitter, är ingen dum början på Morsdag.
Ett par buketter med vilda blomster fick jag plockat, för att ta med till jobbet..och kanske de väcker minnen hos vårdtagarna, om svunna tider när de själva vandrade omkring i blomstrande hagar. 






Maskrosorna har ersatts av Smörblommorna som lyser upp likt små solar lite varstans. 


Nu ser det ut, som om vi har fått oönskat besök här på gården.
Med mord i blicken och med tillhygge i handen, gav jag mig in i jakten..... för här skulle dödas,man tar sig inte ostraffat in här!! 
Fem stycken fick sätta livet till under kvällens jakt igår och flera lär det bli ikväll. 
Jag som är så stolt över att jag har lyckats med att det gror och frodas i mina odlingskragar.....då ska mördarsniglarna inte hålla fest på detta!!! 
Jag är en stor djurvän, men där är måttet rågat!
Skogs sniglarna håller sig till vad naturen ger, så de har jag inte något emot. 


Du får ha det gott, Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: