Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 23 maj 2016

LAVENDEL

Jag såg på Instagram, att någon hade plockat hundkex. När jag var ute och red fick jag syn på detta ogräs. 
Det måste jag ut och plocka, när jag kom hem... är så skirt och fint. 
Men några hundkex här hemma vid, kunde jag inte finna ännu, men det blev några andra vilda blommor i buketten... vad det är har jag ingen aning om, kanske du vet? 




Igår fick jag målat några små skyltar bl.a. till Lavendeln och Persiljan....nu är det inte så, att jag inte vet vad som är lavendel eller persilja, riktigt så dum är jag inte!...jag sätter namnskyltarna mest för att jag tycker att det ser trevligt ut. 




En stor del av dagen har gått åt till städning, du tänker säkert "städning i detta fina vädret", men så var det, för idag ska jag få hem mina soffor och då ska här vara rent!!
Det ska bli roligt med lite nytt, efter som att jag har köpt tre olika klädslar till sofforna, så kan det förnyas nu här efter vilket humör jag är på....bra va!! 
Hundarna blir nog inte så glada, för NU!..är det hundförbud i sofforna.
Jag har kompenserat dom, genom att de har fått var sitt duntäcke, i sina korgar så de får allt vara nöjda....eller hur?

Igår bakades det frasvåfflor här för glatta livet. Ingredienserna till våfflorna har man ju alltid hemma, så enklare kan det inte bli om man får oväntade gäster. Inga pulver våfflor här inte, när det är så lätt att blanda till själva.






Jag har lagt ut receptet på Frasvåfflorna i ett tidigare blogg inlägg....har du missat det?
 
        EXTRA FRASIGA VÅFFLOR


9 dl Vetemjöl    
3 tsk Bakpulver
12 dl Mjölk
300 gram smällt smör
Vetemjöl o bakpulver blandas
Häll i lite mjölk i taget o vispa ihop smeten
Vispa i det smälta smöret
Låt stå en stund o svälla
20-22 st våfflor blir det av detta, minska själv receptet efter hur många våfflor som du vill ha.

Du får ha en bra Måndag. Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: