Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 14 maj 2016

PINGSTAFTON

Började som alla andra dagar, mockning av boxar och hagar. 
Trodde att jag kunde fått lite hjälp,men det var ingen som visade intresse. 
Man säger ju så fint, att man inte ska behöva ta skit ifrån andra.... 💭 det stämmer nog inte i detta fallet!! 


Idag testade jag Wildas gång och den såg bra ut, så jag beslutade att hon nu skulle slippa boxvila och medicinering. 
Tala om en lycklig häst, som fick återförenas med den lilla flocken som går på grus. 



Jag tror att de andra också blev glada, när hon kom ut. 



Nu är det slut med att lata sig, för både mig och hästarna...det har inte blivit någon ridning när det har varit så varmt,jag tror nog att hästarna har varit tacksamma för det. 
Men nu är det svalare, vilket innebar "slut på semestern"! 
Så idag blev det en tur ut i vår Herres hage, underbart med allt det skira gröna och gökens läte av ko,ko!!....kan det bli bättre?, inte om du frågar mig. 


Eilifur hämtades in för att göras iordning. 



Även om det är lite svalare, blev det en mugg kaffe utomhus efter ridturen.... och vet du vad? solen visade sig. 








Kvällen tillbringas nu uppkrupen i soffan med ostbricka och ett glas rött... och sedan se på Mello, inte för att jag är något större fans av denna tävling. 




Nu gäller det att orka hålla ögonen öppna, för att se segraren. 
Det återstår att se,hur det blir med den saken. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: