Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 5 maj 2016

CHECKAT IN I HELSINGÖR!

Vaknade imorse, efter att ha sovit gott...... här behövs det då inte räknas några får. 
Det enda djur som finns här, är hotellägarnas lilla hund (ja,hund o hund, det tål kanske att diskuteras) men här är något som svansar omkring.



Rummet mitt, kan jag inte klaga på! 


Så inte heller på maten, jag kommer till att rulla hem, för något hårt kroppsarbete, utövas inte under dessa dagar!... men vad då?  det ska vara gott att leva!! 





Allt är super modernt här, så bondmor får allt läsa bruksanvisningar för både det ena och det andra om jag ska klara mig ..... inte lätt när man har gått hit ifrån landet! 
Vi ska inte tala om, då jag skulle borsta tänderna igår kväll innan sängdags.....man skulle bara trycka på kranen, jag tryckte o tryckte tills jag gav upp och var närmast blå i huvudet.  Tog mitt pick och pack för att gå upp till första etage ... för där visste jag att det fanns en kran som jag behärskade. 



Råkade stöta emot något och vips for spegeln upp.....jag säger då det, en annan är glad för att vi har inne dass hemma på Liljegården. 



Det är nog så att det är jag som är mossig......hänger inte riktigt med! 

Dagen har varit underbar med sol och sommarvärme 29+grader på soldäcket här . 
Jag känner verkligen mig som en friherrinna i ordets rätta bemärkelse! 
Imorgon blir det shopping här i byn. 
Kanske något nytt ifrån Green Gate... vem vet?? 




Jag blev förtjust i dotterns kuddfodral här.... alltid bra med lite ny inspiration. 

Nu ringer frun här i klockan "middagen är serverad".... Oh!  vad jag har det bra!! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: