Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 7 maj 2016

RÄKNADE FÅR!!

Det var inte helt lätt att koppla tankarna på något annat, än på lammet där hemma..... 
Så igårkväll när jag kröp ner i sängen, räknade jag lamm i både en och två timmar!!



Till slut hade jag fått in alla i stallet och hade till slut somnat! 

Väcktes av väckarklockan, för idag var det "loppis!" besök som gällde.  
Jag fick även ett positivt besked på morgonen, om att lammet hemma på gården,verkar vara bättringsvägen ....så skönt!! 




Massor av Loppisfynd, fyllde vi bilen med.
Hem igen för att lasta av och få lite till livs, så att vi kunde ge oss iväg igen på "loppis"...,då det är gångavstånd dit så gick vi denna gången. 
Vilket vi inte skulle ha gjort, för det fyndades både det ena och det andra. 
Med tre kassar fyllda av allsköna ting, tre stolar och en docksäng, förstår du att vi hade händerna fulla! 
Det var ju gångavstånd hem, men du, det kändes som om sträckan aldrig skulle ta slut!!..... men vad utsätter man sig inte för, när man ska släpa hem sin guldgruva!! 
Jag visar mina fynd lite senare, då jag är hemma på gården igen och får packat upp. 





Efter allt släpande, var det skönt att sätta sig ner och slappa med en törst släckare samt ostbricka.

Imorgon bär det åter hem, till man och djur, efter fyra härliga dagar på "Badhotellet." 
 Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: