Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 2 maj 2016

MORGONEN BÖRJADE BRA!!

Efter att jag hade släppt ut fåren och fodrat 
 hästarna, gick jag in och vet du vad?... jo,mannen hade varit in till byn och köpt nybakta frallor. Så det var bara till att sätta sig vid frukostbordet.... det kallar jag för en bra början på min semester. 






Jag får ta och se till att damma av resväskorna, för snart ska bondmoran här på gården, ge sig ut på äventyr!  (ja,du läste rätt, jag ska lämna gården i hela fyra långa dagar!!) 






Lasse spatserar omkring här, inte ont anande om kommande kastrering imorgon eller på onsdag. 

Här är han i sitt rätta element, dvs utanför fårhagen hos mor sin (mannen).



Behöver du hjälp med veden?.. , så har jag alltid en hjälpande klöv! 


Bhäääää!!,vänta på mig!!


Billie på jakt efter något bättre än gårdens meny, som består av torrfoder. En saftig mus på morgonkvisten hade inte smakat dumt, för en herre som mig! 


Oh!!.. nu är hon framme med sin kamera igen!.. jag ger mig iväg, för med henne hängande i hälarna efter sig, lär det inte bli någon fångst!! 



Njut av dagen, för den kommer aldrig åter. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: