Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 28 maj 2016

VIOLER OCH KNÄCKEBRÖDSBAK

Imorgon är det Morsdag men jag hoppas på,att hon är ihågkommen alla andra dagar under året.
Det finns en gammal sång som jag tror heter " Violer till Mor", så violen får symbolisera " Morsdag"...en dag för tidigt! 






Igår överraskade en av döttrarna mig med en bukett, dock inte med Violer men Liljekonvaljer.


Vi firar inte 
Morsdag här hos oss, det kan vi göra så många andra dagar under året.

Det blev knäckebrödsbakning här igår, jag är inte något kakmonster... jag tar hellre ett knäckebröd till kvällskaffet.
Baka kakor tycker jag däremot är kul och här finns de som äter, härmed ingen nämnd, men gissa vem?.... rätt gissat, mannen min!! 










Idag lär det inte hända, så värst mycket mer än de vanliga sysslorna med djuren.... sedan väntar en arbetshelg för mig. 




Fåren med sina lamm söker skugga bakom huset, tryggt och skönt.... inne i skogen känns det lite läskigt, vet inte vad som kan dyka upp där! 



Lilla Wilda fick komma med in i Sadelkammaren, för att prova ut ett flugnät. 
Antingen är de för stora eller så är de för små, inte lätt att få något....när man varken är liten eller stor. 




Nu önskar jag dig en härlig helg!  Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: