Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 11 maj 2016

LAMMSKINN

Jobb och åter jobb, men nu har jag kontroll på både hagar och inne i huset.... skönt!! 
Jag sa inne i huset, men jag menade på nedanvåningen....där uppe får jag ta imorgon, orkar inte med mera städning för idag. 

Jag har fått tvättat alla lammskinnen, denna gången blev det i maskinen.... i vintras när vi hade kallt och snö, tvättade jag dom i snö,det funkar också bra. 



Dags för torkning av skinnen. 





Sol och vind, det kunde knappast bli bättre. 



Lasse behöver inte bekymra sig, för han kommer aldrig att bli ett lammskinn eller hamna på en mattallrik. 
Så han kan lugnt strosa omkring ute i hagarna och lukta på blommorna.  



Nu har vi åter kväll, tid att ta in lammen som ska till slakteriet imorgon bitti. 
Jag önskar att jag hade haft ett femtiotal lamm, för då hade de blivit individer.... nu blir de personligheter, då jag inte har så många. Vänjer mig nog därför inte, med att inte ha några känslor för dom, när det är tid för slakt.
Men så är det, när man är en så kallad bondmora. 

Ha det gott! 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: