Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 2 juni 2016

VARMEN TAR PÅ KRAFTERNA FÖR BÅDE FOLK O DJUR

Vaknade klockan 04:30 igår till fågelkvitter,....det kunde inte vara bättre,  tittade ut och det såg ut till att bli ännu en, fin dag. 



Vart tog Maj månad vägen?.... ska Juni försvinna i samma takt? Egentligen spelar det ingen roll, vad det är för månad, huvudsaken är att man är frisk och kan uppleva dagen , för den är en gåva som man ska förvalta på bästa sätt......så njut av dagen som du har fått! 




Härligt att  sitta och titta på Lasse, när han går och betar i gräset och med en bukett nyplockade lupiner på bordet, skriva ett par ord här på bloggen....så kopplade jag av  efter en arbetsdagen igår.







Då mannen fyllde år igår, väntade vi besök av nära och kära. 
 Värmen  gjorde att man inte orkade spritsa grädden på tårtan eller lägga något större engagemang på dekorationen ( inte likt mig) den orken som fanns kvar, fick istället läggas på maten.
Mannen blev firad , maten och tårtan åts med god aptit.....så dagen blev i alla fall  bra, även om inte grädden var spritsad!! 

 


Idag har jag nya krafter och ska köra och hämta en fru på Ålderdomshemmet, hon är född här på gården.....så jag kan tänka mig ,att hon tycker att det ska bli roligt att få komma och hälsa på i sitt barndomshem, fastän att mycket är förändrat här nu.
Vi ser också fram emot hennes besök här på gården idag.

Du får ha det gott idag, du är alltid välkommen att titta in till oss här på gården ,när du har lust.
Kram/Ingela








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: