Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 12 maj 2016

HÖLL PÅ ATT BLI TOKIG, PÅ TUREN!!

Vaknade tidigt, för att vi skulle lasta lammen som skulle till slakt, i transporten. Som vanligt tittar jag ut genom sovrumsfönstret, för att kolla så att allt är okej med hästarna som går ute i hagen. 
Vad ser jag?... jo en häst som går med ett sönder rivet eksemtäcke. Det var inte många dagar, som det fick vara helt! 
Det gäller att ha ett lager med eksemtäcken, så på med ett nytt och laga det söndriga.... äntligen får jag ta fram det som jag älskar.... symaskinen, nu ljög du allt Ingela

En nöjd kille spatserar ut i hagen igen, med nytt täcke.... nu får jag se hur länge det  håller helt? 



Jag kunde inte pricka in mina semesterveckor bättre, har snart haft två veckor med strålande sol! 
Det lär bli omslag i vädret till helgen och det är nog inte fel. 
Jag vill inte ha sommar nu och regn sedan när det ska vara sommar. 

Gick en tur med hundarna ikväll när solen höll på att gå ned. Jag höll på att bli uppäten av knott!! 


Hero har fått vittring och jag tror jag vet vad det är, en av våra katter...som Hero inte hade haft något emot att sätta tänderna i. 


Lite hägg att sätta på köksbordet, blev det plockat.... även om jag höll på att bli tokig av alla dessa förbaskade knott, som kan fördärva härliga kvällar. 







Åter kväll, vart tog denna dagen vägen? 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: