Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 1 augusti 2015

Snart sitter jag som.....

....ett svart / vitt foto i en ram på väggen. 
Vi har ett par foton med några av våra förfädrar, på köksväggen. 

Igår vid frukostbordet reflekterade jag över, att nu tillhör vi själva den äldsta generationen...... inte klokt, var tar åren egentligen vägen??? 
Fortsätter tiden i denna farten, då lär jag snart sitta som ett foto i en ram på väggen!! 

Så nu är det inte tid för reflektioner, då tänker jag på ordspråket 
"Fyll inte ditt LIV med dagar, fyll dina dagar med LIV!"

Så det blev bak, som stod på schemat igår när ändå vädret inte var det bästa. 




Skogen är full av blåbär nu ,så det fick bli en blåbärspaj .

Nu sedan tackan och lammen flyttade ut ifrån hästsstallet, måste jag samla krafter, till att tömma de två sista hästboxarna. 

Otroligt vad pelargonierna trivs bra i stallfönstren, synd att det inte är några djur som kan njuta av blomprakten, hi,hi! 
Jag tror närmast att de hade struntat i vilket, det är väl så...
 att det är jag som vill ha lite fint omkring mig inne i stallet 



Jag glömde faktiskt, att en av stallkatterna är inne i stallet, så får  han ha lite mysigt.... eller? 
Idag kommer dottern och svärsonen hit samt två av våra vänner och hälsar på oss gamle! 
Jag hoppas på att Du också får en trevlig lördagskväll. 
Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej Ingela
    Såå härligt det ser ut med blommor i stallfönstret. Skulle jag också velat ha men mina hästar är inte så pigga på utsmyckning.
    Ha en underbar dag
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Kommentar: