Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 11 augusti 2015

Kvällstur

Inte ville jag utsätta någon av hästarna, att behöva lämna ligghallen för att jag vill ut och rida......massor av bromsar. 
Så det får allt vänta tills ikväll, då det är lite svalare. 


Däremot är det tid för tackan och hennes två lamm, att återförenas med resten av flocken, då hon är återställd från sin skada. 
Jag ska även avmaska de vuxna fåren samt de äldre lammen..... hade jag tänkt mig....men jag väntar till lite senare upp åt dagen. 

Så jag njuter istället av fridagen till att göra just ingenting!! hi,hi!! 
Slöa när man är ledig, måste man ta sig tid till, om än inte så länge 
Jag ligger dock inte och käkar praliner, men frukt i massor..... är sååå gott i sommarvärmen. 

Middag äter vi senare på dagen. 


Nu har jag latat mig tillräckligt, så det är tid till att föra samman fårflocken. 
Avmaskningen gick bra, men återföreningen gick inte så bra.
Bagglammen jagade tackan, så hon fick ingen ro och det var där med stor risk för att hennes skada skulle göra sig gällande igen. 
Så nu går hon igen med sina lamm i egen hage. 


De växer otroligt fort, inte längesedan denna killen var lika liten som dessa två. 

En kvällstur blev det, inga flugor och luften var svalare. Turen gick genom hagar och över stenrösen, allt var så oerhört stilla och tyst. 


Det var lite av vad som hände under min fridag och jag känner mig nöjd. Idag är det en ny dag och åter dags för arbete. 
Kul att Du tittade in här till oss på Liljegården. 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hej
    Oj så härligt. Vill också¨ha ligghall till mina/våra hästar, men de lämpar sig liksom inte.
    Som vanligt förtrollande bilder på din blogg.
    Ha en underbar dag och njut.
    Kram/Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Tack för de fina orden Lena.
      Ligghallen utnyttjas bara när flygfäna är aktiva, annars står hallen tom.
      Jag önskar dig en härlig onsdag.
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: