Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 3 augusti 2015

Vilt både i vas och på menyn igår.


Härliga måndag, nya tag och utmaningar....efter en härlig helg med dottern, svärsonen och goda vänner, sådana växer inte på träd! 
Så nu är det inte bara vilda blomster här i vaserna, oh, nej!! nu njuter vi även av lite annat, som vi fick förärat oss i helgen. 



På djurfronten har det varit lugna gatan, hästar och får har inte visat sig ute då flygfäna har varit olidliga... jag har fått agera matrestaurang, för dessa aggressiva varelser, då jag har diskat vattenkaren i hagarna 
Så ligghallen har verkligen varit utnyttjad dagtid. 
Tackan och lammen har hållt till i stallet, någon enstaka gång, har de tittat ut för att kolla läget! 

En underbar kväll, sitter och tar det lugnt och plötsligt får jag besök... av Tippa stallkatten som har varit borta i ett par veckor..... så nu kan jag säga "hela familjen på Liljegården är samlad ".......sköönt!!



Nu är det tid att göra lite nytta, så mitt arbete kallar.... så det blir till att ge sig iväg för en arbetsdag. 
Kul med ditt besök hos oss här på gården och Du ska alltid känna Dig välkommen, att titta in till oss.  
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: