Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 19 augusti 2015

Några eftermiddags timmar går fort!

Det var mest jobb som väntade här hemma på gården, när jag kom hem på eftermiddagen. 
Bära vatten, fodra djuren och mocka hagar.....samt försöka rädda så mycket som möjligt av en rundbal hö, som gått varm efter att jag tog hål på den, dagen innan..... femte rundbalen som gått varm. 
Tråkigt att det hade blivit pressat när det var fuktigt och sedan sålts som torrt hö.... då vi köper dessa rundbalar, blir det också dyrt att slänga tre fjärdedelar av det på gödselstacken. 




Hårt att gå ute dygnet runt, en tupplur behövs. 

Det blev en tur med hundarna, det gäller att passa på, att vara ute så mycket som möjligt i det fina vädret..... 




Här är vår avelsbagge Anders Bagge, tillsammans med två av våra fyra bagglamm. 

Anders Bagge him self!! 

Lite tidigt att gå in, men jag skulle bänka mig vid teven för att se
 "halv åtta hos mig" det får jag inte missa 
Kanske det blir något gott, som jag måste prova. 
Mannen min och jag har lite olika intressen, när det gäller tv program.... så ibland sitter jag på övervåningen och han i bottenplan, så blev det igårkväll. Jag tillbringar inte så mycket tid vid teven, men halv åtta hos mig tycker jag är ett trevligt program. 

Nu har vi onsdag och jag är fri..... skönt, så det återstår att se vad jag kan fylla dagen med..... tror inte att jag får några problem med det. 
Kul att Du kikade in till mig. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: