Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 5 augusti 2015

Blåbärsplockning

Lite avkoppling efter en arbetsdag är inte fel. 
Så jag och mannen packade korgarna och gav oss ut för att plocka blåbär, ett måste för kommande höst och vinters blåbärspajer......som är såå gott!! 




Efter ett par timmars plockning, hade vi vad vi behövde. 
Ljummen blåbärspaj med marängtäcke och glass till , lär det säkert bli innan höstens intåg..... kanske redan imorgon. 


Du skulle sett hur jag såg ut,då det hade åkte lika många blåbär i munnen som i korgen..... jag var både blå om mun och kinder, vi ska inte tala om hur händerna såg ut........ tur att jag inte skulle jobba. 

När jag ändå hade ångan uppe med att plocka bär, så gick jag ut på kvällen och plockade en del vinbär. Jag ska försöka plocka klart idag, för att sedan göra saft. 
Sedan blir det lingonen som vi ska ut och plocka, för vi gillar lingonsylt till köttbullarna och till mycket annat. 



Gårdagen avslutades med plockning av något helt annat ute i hästhagen....... d.v.s. mockning. 
Sedan åkte symaskinen fram, för tre hästtäcken skulle lagas.... jädrans hästar till att ha itu dem!!! 

Skönt att bara sätta sig ner och hålla kväll, innan sängen kallar. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: