Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 7 augusti 2015

Tur att jag bor på landet!

Åter en härlig dag, det tackar jag för. 


Jag måste få tömt de sista hästboxarna, det ser inte ut som om någon annan har lust!!
Alltså blir det till att ta itu med det själva, bara till att samla krafter och sätta igång. 
Eftersom att det både är tungt och svettigt, är min klädsel inte det vackraste...... gummiskor, trosor och linne, jag besparar dig en helbild på mig. Därför är det väl att man bor på landet, ingen som blir utsatt för synen, om nu inte djuren räknas hit. 
Jag har en liten ligist här på gården, i form av ett litet lamm, som minst en gång om dagen tar sig ut genom fårstängslet och sedan kallar på mamma får, som går innanför och är olycklig. 
Den lilla är inte lätt att fånga, men det gick. 

När jag sedan skulle lyfta in henne i stallet......känner jag att något drar mig i flätan, usch tvi!!.... jag har fastnat i klisterremsan som är upphängd för att fånga flugor.....nu blev det en annan fångst hi hi!! 
Tala om att vara klistrig i flätan!! 
Så det fick bli ett nytt sätt för mig, att tvätta håret på, i något som kallas lacknafta!! 
Mor och lamm återförenade, må den lilla,nu hålla sig på rätt sida. 

En liten paus i arbetet, var inte helt fel, det tyckte även någon annan... katten. 


Detta var några av händelserna, här på gården igår. 
Så har vi fredag och det innebär för mig sista fridagen, innan det är tid för en arbetshelg..... vilket också kan vara trevligt! 
Kul att Du kikade in till oss här på Liljegården!  Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: