Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 10 augusti 2015

Söndag och måndag

Augusti.... vill hålla kvar sommaren, nu när den äntligen kom. 


Strax innan jag skulle förbereda mig för att ge mig iväg till jobbet, kom goda vänner hit, de var på väg till en loppis....... hade mer än gärna, hängt med. 
Inte för att jag är i behov av något, men det hade varit kul ändå!! 


Hade varit ute och plockat en bukett (ogräs) att ta med till jobbet. En av vårdtagarna är duktig på växter, så han ville att jag skulle ta med dem, så skulle han art bestämma växten. 
En sak är säker, den går inte att utrota.
 Här växer eländet i tusentals plantor och har en höjd på 1-2 meter. 

Min vårdtagare klarade artbestämningen, vi bläddrade i hans böcker....vi hade roligt, när vi tillsammans letade för att kunna lösa mitt lilla problem....han hittade som alltid ett svar på min undran, Jätte balsamin var det. 


Så den lilla stunden som vi botaniserade, gav mig så mycket mer än en loppis hade gjort och den stunden går inte att köpa för pengar.

Idag 10 augusti och fridag. 
Solen lyser, en lätt bris svalkar och håller kanske, kanske lite av bromsplågan på avstånd...så att jag, tillsammans med en av hästarna kan ge mig ut på en tur. 
Men först måste jag få lite ordning inomhus..... städa!!! 

Det var ett tag sedan vi var ute på tur, så jag längtar verkligen. 
Kul med ditt besök hos 
mig, så här på en måndag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: