Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 31 juli 2015

Hem till gården

...efter en efterlängtad arbetsdag. 
Grädden på moset, var det underbara vädret. 
Märktes även att djuren hade längtat efter solen.... hundarna njöt av solen ute i gräset!! 





Vilka underverk solen gör på både människor och djur..... och tänk, det kostar inget ,alla har råd att lapa i sig av dessa ljuvliga strålar!! 

Lästa i en tidning att rödklöver skulle ha en sötaktig smak och passa bra till garnering av bakverk eller till en sallad. 
Det måste jag smaka, så ut och plocka..... mycket riktigt, smaken var inte helt fel..... så den lär jag använda. 
 Så biet lär få en konkurrent, men jag lär nog inte bli någon större fara .

Jag tyckte att det var dags idag att flytta tackan och hennes lamm till en annan box, där de även kan gå ut och få njuta av solen.....och beta av det gröna gräset. 
Det dröjde inte många minuter, förrän även de små också började att beta... härligt!! 




Jag och mannen fick också i oss lite mat och visst smakar det extra bra, när man äter ute i friska luften och dessutom när jag kom till dukat bord...mannen hade fixat kvällsmaten. 



Så var vi åter komna till kvällen och då dök det upp vänner, så kvällen blev till ett trevligt avslut på dagen.
Idag har vi fredag, så det blir en tur in till byn och fixa lite, då det kommer goda vänner hit på lördag. 
Roligt att Du tittade in till mig. 
Kram Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: