Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 31 augusti 2015

De små miste sin mor

De små miste sin mor, men hon kämpade för sina små in i det sista.... men nu gick det inte längre. 
Jag trodde att hon skulle klara sig, men då hon slutade att äta och magrade av, var det tyvärr bara en utväg, för hon skulle inte lida. Så vi lät henne få sluta, då vi hade gjort allt som stod i vår makt. 
Detta foto togs bara för fyra dagar sedan och då såg det ännu hoppfullt ut.... så det kan snabbt förändra sig. 



Nu står mitt hopp till, att vi ska klara de små, men det är hjärtskärande att höra dom hela tiden kallande efter mamma, nu i skrivande stund, har det gått ett och ett halvt dygn och de kallar fortfarande efter henne. Livet är bra hårt ibland!! 

Hovslagaren har även varit här idag, så nu är alla hästarna uppsnyggade, nya skor.... så fina. 
Det är så värdefullt att ha en bra hovslagare, ett plus med min är att hon håller tiden. 

Så för tillfället är det full rulle, med att sköta djur och mitt arbete. 
Håll nu tummarna för att de små lammen klarar sig utan mamma. 
Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Morgon Ingela! Fy va ledsamt, håller alla tummar o tår jag kan för dom små lammen….Hoppas hoppas!!
    Kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: