Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 2 augusti 2015

Så är vi inne på andra dagen

i augusti, på månadens första dag alltså gårdagen, kom äntligen sommarvärmen till oss här i Skåne. Om den första augusti började så bra, så hoppas jag på att det även blir starten på sommaren.... om än lite väl sen. 

Oavsett om vi har haft en dålig sommar hitintills, så har bärbuskarna burit fram sina bär. 
När jag har plockat vad där är, grävs de upp, för att planteras på en annan plats.... så återstår det att se om de fortsätter att ge bär nästa år.... annars får det vara. Jag kan inte hålla undan allt ogräs, som växer så att det knakar. 
Det finns andra som inte gör annat, än just odlar bär, då köper vi av dom isåfall.



Då jag inte har någon prunkande trädgård, full med blommor.... hämtar jag mina blommor i naturen och det bästa av det hela, jag behöver inte rensa några rabatter där de växer. 

Idag ska det börjas med, att lägga nytt golv i stallgången... det görs inte på en dag. 

Sedan blir det jag som ska måla väggarna inne i hästboxarna, de vita väggarna behöver en finish efter vintern. 
Det gäller att passa på att göra det, när stallet är tomt på dess invånare. 

Nu får vi ta vara på dagen, roligt att Du tittade in till oss. 
Kram Ingela 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: