Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 6 augusti 2015

Full rulle i köket och utomhus...

...för frun på Liljegården,lika bra att ta fatt i så mycket det bara går, för att sedan ta det lilla lugna. 

Här är dock en kille, som tar det piano, tills att matte vill gå ut en tur.


Vinbären plockade, så nu är vitaminerna i flaskor. 
Men det händer väl alltid något, när man har för många järn i elden. Så också idag, när silduken med bärmassan tippade och...... ja du ser eländet, så det blev ilfart in i duschen, då bärmassan var varm....
Det slutade bra efter att jag hade duschat ben och armar i iskallt vatten. 




Brödbak för att fylla på förrådet i frysen, skönt att ha när man jobbar och kanske inte alltid har tid för bakning...... men nu är det gjort!! 
Sedan kom min käre make, hem med svamp som skulle rensas samt blåbär och lingon. 
Nu har jag två lediga dagar, då jag kan göra precis vad jag vill hi,hi!!......... förutom alla måsten, som det alltid finns här på gården. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: