Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 18 augusti 2015

Fattigmansilver och vilda växter

Älskar mitt fattigmansilver som jag köpte när jag var i Danmark. När nu augusti kvällarna börjar skymma,kan jag börja tända ljusen i stakarna. 




Det är alltid roligt att ändra om i inredningen.... nu är det fattigmansilver som gäller. 
Ett par andra saker som jag gillar är de gamla balettskorna och den enkla antika franska brudkronan. 

Loppisar i Danmark, är extra roliga att besöka.... där kan man hitta lite udda föremål och det gillar jag. 
Jag hoppas på, att det kan bli ytterligare ett besök däröver innan sommaren är slut , då loppisen är utomhus och bara håller på september månad ut.

 Det blev lite vilt här igår....fattigmansblomster i en vit och lila ton. 




Ännu en solig dag, det tackar jag för. Djuren är förstås inte så aktiva i värmen, men augusti kvällarna är något svalare.... så då vaknar de till liv. 
Efter att allt det nödvändiga var avklarat här hemma, tog jag en av hundarna och gick ut i skogen. 
Jag hade lovat vårdtagarna att plocka ljung,och ta med till jobbet. 


 Några fjärilar förgyllde vår tur




Sedan var det den vanliga visan, med en av hästarnas täcke..... trasigt!! har jag inte jobb,då skaffar hästarna det....bara till att bita ihop och fram med symaskinen. 
Så hann jag inte så mycket mera, trodde nog att jag skulle hunnit med lite målning i stallet..... men så blev det inte. 

Så blev det åter kväll och måndagen var snart förbi. 

Tisdag och vädret ser ut till att vi får ännu en fin dag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: