Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 26 augusti 2015

Jobb, hundar, hästar och ridning

Ja så såg tisdagen ut för mig. Äntligen blev det av, alltså ridning efter jobb. 
Men först skulle hundarna ha sin promenad, de måste ut och se världen..... inte bara hålla till hemma på gården.
Alla tre blev nyfikna på något.... vad?? 
Oj!.. myror, bäst att gå vidare, annars får vi kanske... myror i brallorna. 

Molnigt och lätt blåst, då skulle Pjakkur klara av en tur (eksemhästen).  Det skulle verkligen bli roligt att rida honom, då det var ett bra tag sedan sist. 
Täcket av, sedan ryktning av min luggslitne nallebjörn. 



Är glad för att han är fri från eksem på kroppen, det är tack vare att han har gått med täcke sedan slutet av april och bara blivit riden när det har varit svalt. Täcket får han inte lägga av förrän i november.... vill inte riskera att han får eksem med en oerhörd klåda till följ. 
Vi gav oss iväg, det gick bra till början innan ett par flugor surrade runt oss....  han blev mäkta irriterad. Sedan var det som för gjort, även om det inte fanns någon fluga i närheten längre, så hade han närmast panik. 
Så vi vände och det gick fort hem, så han får gå på betet tills det blir kallare, min lille nalle björn. 



Så är det uppehållsväder under förmiddagstimmarna idag, tar jag Fari med på min ridtur, Eilifur får vänta tills torsdag. 
Helgen som kommer innebär jobb och därmed blir det ingen ridning. 
På måndag är det tid för höstens kollektion av skor..dock inte till mig, utan till hästarna. 
Jag hoppas att dagen, blir till en bra dag för Dig. 
Kram Ingela 




1 kommentar:

  1. Hej där
    Äntligen har jag haft möjlighet att kika in på din underbara blogg. Vad jag har saknat besöken men tiden har varit lite hård mot mig på senaste tiden.
    Vi plockade också lite björnbär härom kvällen, inte så mycket som det ser ut att ni gjorde men ändå. Björnbär är gott.
    Gud vad jag också längtar efter en riktig långtur på en fantastisk islandshäst....men men tiden där också.
    Ha en fin dag
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Kommentar: