Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 12 augusti 2015

Lite av varje här på gården.!

Ännu är det inte tid för plockning av rönnbär, de är ännu inte mogna.
Vid närmare titt, så kan jag konstatera att de flesta sitter för högt upp i träden..... ge mig i kast med någon klättring, är definitivt inte aktuellt..... då får vi hellre vara utan denna gelén. 
Ifjor kunde jag plocka av bären och då blev det gelé kok. 
I år nöjer jag mig, med några kvistar till pynt här i köket. 



Tråkigt nog så haltar tackan igen, efter bagglammens framfart. 


Så kom regnet, vilket är skönt för djuren....så även för mig, när jag mockade ute i hagarna....tänker då på de avskyvärda bromsarna.


Ska försöka hinna med att plocka några buketter vilda blommor, att ta med till jobbet.... kanske kan det få någon att minnas någon blomsteräng, ifrån flydda dar. 



Samtidigt blir det botanisering av buketterna, tillsammans med de boende.
Jag fick även in lite ätbart i min bukett, av lingon, rönnbär och hasselnötter, de flesta har nog både plockat och kokt lingonsylt i yngre dar. 



När man har naturen, utanför husknuten.... då kan man ta med naturen in till de som inte längre kan ge sig ut i skog och mark.


Efter en bra arbetskväll, körde jag hem igen, måste få lite sömn... himmeln var helt förtrollande, med sina eldiga färger över en av hagarna. 

Så har vi onsdag och åter väntar en ny arbetsdag 
Men först måste jag fixa hos djuren, innan jag åker iväg. 
Kul att Du tittade in och jag hoppas att du besöker oss här på gården igen.... tills dess önskar jag Dig en härlig dag. 
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: