Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 23 augusti 2015

Var det så konstigt??

Inte så lätt att forcera över två småhundar, som lagt sig till ro framför ytterdörren..... men med ett långt kliv, så gick det. 


De märkte inte ens att jag gav mig iväg.... de måste varit väldigt trötta. 
Jag skulle iväg och shoppa inneskor för att använda här hemma. 

Väl inne i butiken, var det så dags att prova ut ett par som var sköna att gå i, detta var prio ett!! 
Jag prova och prova,antingen så var de för stora eller för små..... inte sköna. 
Efter mycket provande.....äntligen ett par som satt bra och var sköna att gå i. 
Gick fram till expediten för att betala. "det var ett par snygga skor som du har hittat " sade hon. 
Var på jag svarade " snygga tycker jag definitivt inte att de är, men däremot sköna "....... hon och två andra kunder tittade underligt på mig. Kanske hör det inte till vanligheterna att man köper ett par skor som man tycker är fula?.... för mig har det ingen betydelse, jag ska bara gå i dom här hemma och då ska de vara skööna!! 
Det är väl något som hör samman med åldern, "fåfängan kommer i andra hand, ibland iallafall! "

Det blev även lite nya växter, bl.a. köpte jag två stycken Gardenia.... ska bli spännande och se om jag klarar av att få knopparna till att slå ut. Sedan blev det även rosor till ute verandan. 



Hemma igen på Liljegården, då var det dags för dagens arbete.... målningen av de två sista hästboxarna. 
Så här glad var jag, då jag målade den sista boxen. 

Utfodrade de små hästarna, mellan arbetspassen..... lite omväxling i arbetet. 
Vi ser ut till att ha samma frissa, Mulle och jag.... ha,ha!! 

Nu är boxarna klara, så nu är det bara väggarna i gången och en bit av golvet sedan är hästsstallet klart ...... det senare ska dock inte vara vitt! 

Söndag och därmed en fridag...härligt! 
Ska du hitta på något roligt idag? 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hej Ingela! Härligt att du snart är klar m målningen, måste fråga dig vad använder du för färg?? Själv har jag nu börjat skura väggarna, provade med att köpa Hammarkalk - men fy vad det stänker o tunt är det o många gånger måste jag måla…..nä fy farao - hihihihi…. Därför undrar jag vad du målar med…så jag kanske kan "härma" dig *L* … Må så gott o ha en skön söndagskväll!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta
    Jag använder vit takfärg 10 l för 98 kr. Bygg Max.
    Den täcker bra och håller bra, flagnar inte.
    Bra på både trä och cement vägg.
    Jag har använt den i flera år och är supernöjd.
    Kram Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: