Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 21 augusti 2015

Tre blev två o två blev tre

Äntligen fick Fari komma ut på betet till de andra två som går och betar.....så nu har jag tre hästar på bete istället för som tidigare två. 
Nu håller jag tummarna för att han klarar av detta, utan att bli sjuk. 

Ute i grushagarna har nu tre blivit till två..... men om en månad ska dessa två också börja att vänjas vid gräs. 

De ser lite ensamma ut där de går, men de har ju varanndra. 
Ytterligare en hästbox blev målad igår, det är så himla härligt när de är vita och fina. 
Men hästar är som vi människor, några håller rent och snyggt omkring sig, medan andra inte är så noga.... det sätts både det ena och det andra på väggarna..... därmed ingen nämnd, bäst så!! 
Han som äger denna boxen tillhör den först nämnda d.v.s. vill ha rent och snyggt! 

Det går åt en hel del liter vatten hos djuren, i värmen..... det blir ett antal påfyllning till hästar och får. 

Nu närmar det sig att ringa slakteriet och få en tid för slakt av lammen, jag brukar vilja ha det i oktober. Erkänner att det är inget som jag ser framemot, men ett måste......kan inte samla på mig, då skulle snart stallet bli överfullt......det räcker med en Bagge här på gården. 

Klockan var närmare halv tio när jag kom hem igårkväll, det börjar märkas att sommaren går mot sitt slut, då kvällarna blir mörkare och mörkare. 
Får försöka intala mig att varje årstid har sin charm...... även om hösten inte är min favorit. 

Men ännu är morgonen något ljus, när jag stiger upp och ska ut till djuren, lite lättare då. 
Nu har vi fredag och den innehåller först ett arbetspass, sedan får jag se vad dagen för med sig. 
Gör något gott av dagen. Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: