Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 4 augusti 2015

Skönt!!

...när allt går i sina vanliga gänger. 
Tidiga mornar så härligt , när jag väl har fått benen över sängkanten.... jag måste vara ärlig och säga att när klockan ringer, känns det lite motigt.



Morgonluften frisk och skön, temperaturen visade på 3+grader, när jag var ute och fodrade hästarna. 
När jag kom hem efter arbetet, vid middagstid visade temperaturen 34 + grader..... jag ska inte klaga på värmen när den äntligen har kommit. 
Men när jag var ute och flyttade två  av hästarna , till en annan hage var det inte bara hitt, som vi säger på skånska.... det var alldeles för hitt, med två hästar i grimskaft som jag skulle hålla igen, då de inte kunde komma fort nog över till nästa hage. 

Oj, vilken påse det hänger under magen.... dräktig?... Nej!!, spännena ska bara dras åt och förresten så är jag en kille, fnys!!!! 

Vad gör man en sådan här varm dag?, solar nej, men går in och sätter igång med bakning. 
Du tycker säkert att det kan inte stå rätt till, baka i denna värmen. Något värmeslag har jag inte fått, men klimatet inomhus är svalt och skönt, matbrödet hållet på att ta slut.... så därav bakning.
Nu har vi vardagen här, vilket jag inte har något emot...en kan ju inte alltid ha semester. 


Så eftermiddagen höll jag och hundarna oss inomhus. Gjorde lite nytta, fick avklarat den alltid så roliga städningen.. hi, hi!! och så var det tid för middag. 
Kvällen tillbringades utomhus, lite behagligare klimat då, för att avklara mockningen av hagarna m.m.
Jag hoppas att Du får en fin dag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: