Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 28 augusti 2015

Nytt blod!!

Nu är han utsedd, damernas nya kavaljer. En Bagge av rasen Gotlands får. Det måste in nytt blod, så nu hoppas jag på att han ger fina lamm efter sig. 
Ännu har han inte flyttat in till oss, den andra baggen och bagglammen, måste först flytta till sälla jaktmarker. 

Det är den gråa killen till vänster,som blir den nya herren här bland damerna. 

Han ska vara trevlig, vilket är viktigt.... vill inte ha en som stångas, så fort jag går in till dom. 
Men det är lite av ett lotteri, det kan komma med åldern. 

Igår duggregnade det, men jag tog en ridtur ändå,  jätteskönt inget kyligt regn.... det blev bara en tur på en timmes tid. 
Eilifur fick rastat av sig, men det blev tillsammans med mig.
Det var denna killen som smet ut olovandes i förrgår. 

Det blev en ny skottkärra till stallet, när jag var iväg och handlade foder till djuren..... så nu är jag stiligt körande, då jag mockar!! 


Det blev en Björnbärspaj, men utan marängtäcke denna gången... istället blev det en knäckpaj.
Serverad med vaniljglass, blev det gårdagskvällens fika. 
Resten av bären åkte i frysen, för senare tillfälle. 
Morgonen är mörk nu, när man stiger upp..... då om något, känns det att sommaren har flytt och hösten är på väg... Usch!! 
Nu har jag  en arbetshelg framför mig, så det blir bara de vanliga sysslorna som hinns med här hemma. 
Kram Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: