Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 13 augusti 2015

Mys med djuren

Igår efter en arbetsdag, väntar mig nu fyra härliga fridagar
...underbart!! 

Igårkväll  var det lite mys i stallet, med mina småttingar. De blev ryktade och ompysslade, vilket de uppskattade.....bara de och jag, ingen annan häst som störde oss. 

Jag hade innan jag gick ut, glatt mannen, genom att baka en tosca
kaka 

Mina skyddslingar i fårstallet, skulle också ha lite mys på kvällen. 





Till sist var det hundarna, som skulle rasta av sig ute i hagen, så det mesta av kvällen gick åt till djuren. 
Efter att ha varit i farten, sedan halv fem i morse, var jag rätt nöjd, när jag kröp ner i sängen vid kl.23 tiden. Skulle egentligen ha varit uppe och sett på stjärnfallen, men det fick vara så med det. 

Får se om det blir ridning,senare idag, då det är lite svalare. 
Ska även samla krafter, så att jag får tömt den sista hästboxen.... sedan kan jag, när lusten faller på fatta penseln och börja målningen i alla boxarna. 
Jag vill att det ska vara rent och fint  i boxarna, när hästarna ska stallas in nattetid till hösten.

 Du får ha en härlig dag 
kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: