Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 25 augusti 2015

Var det bättre??

Funderade om det var de sista jordgubbarna för i år, som jag satt och åt?
Säkerligen inte, jordgubbar finns ju att köpa året runt. Om det är bra eller inte, tål att diskuteras. Förr hade man en längtan efter säsongens bär, frukt eller grönsaker...... man åt  när de fanns och inte annars under året. Om det var bättre förr?... är det upp till, var och en att tycka. 

Äpple säsong är det ingen här hos oss i år, ej heller plommon...... inte ett endaste, av varken det ena eller det andra på träden...... men kanske träden sparar sig till nästa säsong? 


Bilderna är ifrån förra året.... suck!! 
Men som tur är, så finns det bra äppleodlare på Österlen. 
Under resten av året finns det även att köpa importerade,  med lite eftertanke.... så är det nog bra att kunna äta frukt och grönt, även om det inte är säsong. 
Konstaterar jag och sätter tänderna i en nektarin. 

Här hemma hände det inte mycket ut över det vanliga igår . Jag hade tänkt en ridtur efter jobbet, men regnet satte stopp. Jag har inte ridit på ett tag, då det har varit gott om bitande insekter... . så hästarna har fått behålla sina flugtäcken och på så sätt blivit skonade för dessa otäckingar..... jag tror att de är tacksamma för det. 

Idag är det grått och mulet, regnet hänger i luften..... men det behövs, då marken är torr.
Du får ha en bra dag, var du än befinner dig i världen. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: