Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 20 augusti 2015

Kvällen gick i blått!!

Nu har vi torsdag, är det fler än jag som inte förstår var dagarna tar vägen? 
Men vi lär inte kunna stoppa tiden,det är bara till att hänga på och se glad ut! 

Gårdagen innehöll förutom de vanliga sysslorna, målningen av ytterligare en hästbox. 

Nu är även all torvmull utlagd i hästboxarna och inne i fårstallet. 
Sedan är det bara halmen och spånet som ska på.....sedan är djupbäddarna klara.... sköönt!! 
En tur in till stora staden Helsingborg blev det också igår, något spännande blev det inte, bara det vanliga som mat. 
Men titta kan man, känner inte att jag behöver något till hästarna.... har så det räcker och lite till! 

Oh!..vad det var skönt att komma hem igen till bonnalivet , efter ett stadsbesök. Tycker detta, även om jag är född och uppvuxen i Helsingborg, men jag hade under de åren.... alltid en längtan till livet på landet. 


Här hemma var det mängder av fjärilar ibland kryddväxterna..... Påfågelöga, nässelfjäril m.fl.


Kvällens bukett gick i den blåa färgskalan, jag hittade ett ensamt smultron.... så det åkte in i munnen. Mmm.....smak av sommar, sött och gott. När jag ser tillbaka, så tycker jag inte att det var länge sedan, jag gick och väntade på att dessa bär skulle mogna. 

Buketten följde med oss hem, även om den inte gick i vitt. 

 

Du får ha en härlig dag, du är alltid välkommen att titta in till oss här på Liljegården. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: