Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 14 augusti 2015

Det måste provas, men inte förrän nästa år.

Jag har inte gett mig tid att läsa i tidningarna, så nu ligger det en bunt på hyllan som jag  måste se till att få  läst.
Jag fick en baktidning på morsdag ,av min dotter, först idag tittade jag i den.....det ångrar jag!!För i tidningen fanns det recept på kakor, bullar m.m. och saft alla dessa läckerheter, innehöll maskrosblommor. Jag fick verkligen lust till att  prova något av receptet, varför inte Maskrossaften....den såg spännande ut, tyvärr är jag för sent ute, då maskrosblomningen är över för i år.


Jag har bara provat på att göra masrosmarmelad tidigare och det blev gott.



En och annan maskros, som dröjer sig kvar, kan man hitta.... men de räcker inte långt till någon saft. 

Det blev ännu en kvällstur på en av hästarna igårkväll....



...helt underbart att rida, medan solen håller på att gå ner....ett magiskt ljus mellan trädstammar. 



Nu blir det ingen ridning på några dagar, för på söndag sätter bockjakten igång och då är det risk för att vi blir tagna för bock med ryttare på ryggen, av någon för ivrig jägare.
så jag börjar med målningen i stallet istället.....säkrast så.

Jag önskar dig en härlig fredag 
Kram Ingela 

2 kommentarer:

  1. Hej där.
    Så sugen jag blir att själv försöka göra både maskrossaft och maskrosmarmelad. Ser såå gott ut.
    Själv gillar jag inte jakt men förstår att viss vilt måste regleras, hade också stannat utanför skogarna dessa tider.
    För att inte tala om din helt magiska bilder
    Ha en bra helg
    Kram/Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lena vi får prova nästa år, det där med Maskrossaft.... man är ju nyfiken på hur det kan smaka.
      Kram Ingela

      Radera

Kommentar: