Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 17 augusti 2015

Titta in till oss här på Liljegården

Godmorgon kul att Du tittar in. 

Såå äntligen fick jag fattat målarpenseln, nu skulle det målas. 
Det blev en och en halv box igår, jag får ta det lilla lugna...... det har jag lärt mig, annars lär jag inte kunna göra så mycket med armen. Det går ju inte, då jag både har ett jobb att sköta plus det här hemma. 
"Så visst går det, att lära gamla hundar att sitta."

Jag har gott om tid på mig, för ännu går hästarna ute dygnet runt... men jag vill få klart det, så fort som möjligt. 

En av islänningarna (han har anlag för fång) håller jag på med att smått vänja, vid färskt gräs. 
Han är så klart överlycklig över att få beta, efter ha gått i gräsfri hage hela sommaren. 
Så om en vecka släpper jag honom på bete.
De andra två som går där, får gå kvar till slutet av september innan de får gå på bete. Inte lätt när anlag för fång finns, tänk om de kom på något dundermedel för dessa hästar, så att de kunde få gå på bete.






Mycket zzzzur bland buskarna, det gäller att samla på sig av det goda! 
Jag sitter ute i augusti kvällen och summerar några av händelserna här på gården, ifrån dagen som gått 
Som jag tidigare har sagt, så har det inte blivit någon ridning i helgen p.g.a. bockjakten. 


Så hade söndagen gått till enda och kvällsmörkret smög sig så sakteliga på.....alla djuren utfodrade och snart var det tid, för gårdsfolket att gå till nattvilan.....en ny dag väntar imorgon och med den en ny arbetsdag. 

                        Godnatt!
Idag är det åter måndag.... vart tog veckan vägen? Jag tänker varje måndagsmorgon, så skönt att ha en hel orörd vecka framför mig, men den går allt för fort!! 
Kul att Du tittade in till oss 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: