Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 13 augusti 2015

Det är de små tingen.......

......som gör livet sååå underbart!!
Jag gick i min egen lilla värld och mediterade, under tiden som jag mockade i hagarna.....när jag plötsligt känner en varm mule på min arm, det är sådant som värmer ända in i hjärtat. Så det blev en paus i arbetet, med lite mys med hästen.Jag behöver väl knappast nämna, att jobbet i hagen gick som en dans ....efter detta.

               Älskade lilla häst! 

Något annat som kändes gott, var när jag  kunde hjälpa, två svarta skogssniglar....som kämpade på i snigelfart, för sina liv. De befann sig mitt ute på gräset, i stekande sol och det var långt till närmsta skugga, så chansen att klara sig var minimal.
Djurvän som jag är, så hjälpte jag så klart de små liven till fukt och svalka.
Du tycker kanske att jag är löjlig och går till överdrift, men sådan är jag och det står jag för.


Nu är det inte långt kvar av sommarlovet , då det är tid i nästa vecka för skolarbete igen.
Så det ser ut till att jag själva, får ta mig an arbetet att tömma den sista boxen. Ja klarade jag den förra, så ska det nog gå med en till. 
Jag har ju ytterligare tre dagars fritt, så då får jag vila axeln.... då det är där, det känns mest efteråt. 
Pust!!.... nu är det avklarat, bra jobbat Ingela. 

Belöningen för slitet i stallet, blir en ridtur mot kvällningen. 
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: