Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 27 augusti 2015

Bra utsikt!!

Startade morgonen med att gå ut och göra Fari klar, för en liten tur. 
Det blev rena rama cirkusen, när jag hämtade honom från hagen, för Eilifur lyckades smita ut samtidigt. 
Ingen grimma hade han, den låg förmodligen ute i hagen.... så det var inte lätt att ta fatt honom. Han tyckte detta var toppen och gjorde glädjeskutt och stack iväg. 
Men lyckligtvis, så kom han på andra tankar och vände om, så att jag kunde få in huntingen i stallet. 

Ryktade Fari, oj vad han fäller sommarpälsen, är det ett tecken på att hösten är på intåg?? 



Klockan visade runt halv elva, när vi äntligen kom iväg på vår tur. 



Utsikten är superbra ifrån hästryggen, både när det gäller svamp och bär. 

Det skulle bli en liten tur... men, men, tiden går fort och livet känns underbart ute i vår Herres hage. 
Vi gav oss iväg klockan halv elva och när vi kom hem igen var klockan kvart i två..... så nog blev turen något längre, men vad gör det?

Sedan var det tid för nästa tur, dock inte på hästryggen. 
Jag tog bilen, en av hundarna fick hänga med, nu skulle det plockas björnbär.... som jag hade fått syn på under ridturen. 
Bilen tog jag inte av lathet, utan för att det var en bra bit hemma ifrån, som bären fanns. 








Björnbärspaj med marängtäcke är inte fy skam, men igår blev det inte någon paj.... klockan blev för mycket och jag hade en hel del att göra här hemma, innan jag kunde hålla kväll. 
Men en underbar dag blev det igår, av min fridag. 
Fridag idag med, så jag ska försöka få ut så mycket som möjligt även av denna. 
Du får också ha en bra dag. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: