Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 1 september 2015

Liljegården en tisdag

Efter en natt med åskväder, kände jag mig trött, när väckarklockan ringde..... efter att varit ute närmare en timmes tid och fixat med djuren, var jag inte ett dugg piggare. 
Frukost sedan var det tid att ge mig iväg till en hel dags föreläsning.

 Hemkommen igen vid fyra tiden och rätt så trött i huvudet. 
Men frisk luft gjorde susen och jag var redo för jobbet här hemma. 
Vi skulle göra iordning en ny box för de små lammen, de ser ut till att må bra än så länge, men jag ropar inte hej..... ännu kan mycket hända. 
Har även via nätet beställt produkter som måste finnas hemma till nästa lammning,nya nappflaskor, rååmjölksersättning m.m.....allt kan hända vid lammningen.
Jag har köpt en ny tacka, men jag har ännu inte tagit hem henne, väntar tills jag också kan ta hem den nya baggen. 

Här en bild på henne, tyvärr suddig, Ääälsi hade kanske varit ett passande namn?.. eller du har kanske något förslag? 

      Baggen Äääärnst nedan.

Nu känns det verkligen som höst, då blir det stearinljus som får lysa upp tillvaron. 


Så mycket mer hände här inte under tisdagen, på Liljegården. 

Kul att Du tittade in här på kvällskvisten. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: