Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 28 februari 2017

Härligt att kunna ha uppsikt över fåren.

Det känns så bra att kunna ha full koll på fåren ute i stallet oavsett om jag ligger i sängen eller står i köket och bakar.


När jag vaknar under natten är det bara till att kolla till fåren genom övervakningskameran,skönt att inte behöva ge mig ut i stallet under natten, nu när det närmar sig lamningstid hos våra får här på gården.

Väl att jag har en duktig svärson som kan fixa, mina tekniska prylar när de strular för mig.
En sista koll igår kväll ute i stallet,för att se till så att alla djuren hade det bra. 


Saga ser ännu lugn och fin ut, så det blir nog ingen lamning än, men det kan ändra sig fort. 


Kan undra om hon frågar Tova hur det är att lamma, många frågor kanske, då det är Sagas första lamning.
Kraam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: