Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 14 februari 2017

En riktig mögdag har det varit här på gården idag!

Fortfarande kallt, temperaturen visade -11 grader imorse när jag steg upp vid fem tiden.


Jag plockade fram mina påsar med fröerna som jag hade plockat i höstas, blir sugen på att börja med att peta ner lite av fröerna i krukor, men något inom mig säger "sakta i backarna Ingela". Jag läser både här och där, att folk redan börjar att frö så, men jag tror att jag nöjer mig än så länge med att planera vad jag ska så......bara det är ju roligt!
Börjar jag för tidigt kommer det till att se ut som mina lökväxter gör nu, med långa och rangliga stänglar. 


Men när jag kom hem i eftermiddag skyndade jag mig med att kvickt få mockat ur hästboxarna. Det vackra vädret hade satt griller i huvudet på mig, nu skulle jag hämta koskit till jorden i pallkragarna. 
På med stövlarna, fram med skottkärran och greppa dyng grepen, sedan var det skytteltrafik här med härlig komög till mina pallkragar. 


Det var riktigt härligt att åter få börja med att rota i jorden.

Det var tungt, så jag tog bara till tre pallkragar, på så vis blir det fler dagars arbete med detta, vilket bara är roligt.

En riktig mögdag har jag haft, men ack så härlig!!

Kraam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: