Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 18 februari 2017

Där är det alltid grönt

Det har varit en grå dag här, inte så mycket som en endaste solstråle har visat sig.....typiskt när man är fri, men jag tog vara på min dag och gjorde den så bra som möjligt.
Jag och hundarna tog en tur dit där det alltid är grönt......skogen.
Det hade inte varit fel om vi hade fått höra lite fågelsång, men det enda som hördes var en svag vind högt uppe bland grantopparna som på detta sättet kanske konverserade med varandra.






Skogen med sina träd inger en inre ro, för både människa och djur. Winston faller till ro i det mjuka underlaget, medan matte tar en paus på en mossklädd sten......tala om naturmedicin.

Har varit iväg och hämtat hem två rundbalar med hö till både hästar och ulltottar, det går åt en hel del hö här till gårdens djur.
Vi tar eget hö här på gården, det brukar räcka till sådär en sex månader till djuren, sedan får vi köpa ca: sex ton.
Jag har redan nu, beställt hö till nästa år, så nu behöver jag inte bekymra mig för att höet inte skall räcka nästa år, det är alltid en lättnad, när det är fixat.

Fem hungriga hästar står och väntar på mig och höet......mest höet tror jag.
Plötsligt dök det upp en flock fåglar vid fågelbordet, dessa hade jag aldrig sett här tidigare, vad det är för fåglar vet du kanske, jag har ingen aning. Tyvärr är bilden väldigt dålig, jag tog det genom ett mindre rent köksfönster.
Kraam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: