Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 17 februari 2017

Fredags mys efter en härlig dag.

Åter hemma ifrån min tur till Ängelholm, väntade de vanliga sysslorna här på gården , men efter en super trevlig tur gick det som en dans. Mellan varven blev det bullbak, blanda, jäsa, stallet, baka, jäsa, stallet och in för att grädda kanelbullarna.....tiden är dyrbar, så den skulle inte slarvas bort.



Samtidigt som jag gräddade bullarna, hade jag ett trevligt samtal....vilket resulterade i att jag nu sitter med ett brännskadat pekfinger, kan bara konstatera att det inte alltid är så klokt, det där med att göra två saker samtidigt!
Bullarna blev goda och samtalet var givande, så vad är ett då ett bränt finger???



Plåster på såret blev en god middag tillsammans med mannen nu ikväll, det fick bli vårt fredagsmys.
Riktigt så snurrigt som det ser ut på nedanstående bild blev det däremot inte!
Jag hoppas att din dag har varit bra och att du nu även får en mysig helg.




Kraam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: