Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 13 februari 2017

En stund intill stallväggen.

Mannen körde iväg till skogen när jag kom hem, det var tid för att fälla  träd till kommande vinters vedförråd.
Jag kunde inte annat än att ta mig tid och sätta mig en stund intill stallväggen och njuta av solen, ännu hade de små nässelskotten vid väggen klarat kylan, som kröp ner till 12 minusgrader under den gångna natten. Längtar till årets första nässelsoppa, det om något är en start på våren.



Tyckte att mannen var värd en god kaka till kvällskaffet, efter slitet i skogen och så blev det.
Det blev inget avancerat bak för det hade jag inte tid till, så det blev en toscakaka med hasselnötter som han gillar, istället för mandel.




Så fort som det åter blir mildväder här, ska jag hämta ko gödsel hos bonden och lägga i mina pallkragar, så att jorden där blir näringsrik för kommande odling. Längtar verkligen till att åter få sätta händerna i myllan, har tänkt att jag så småningom ska börja så frö till nya stockrosor, som jag  sedan kan plantera ut vid stallväggen.....men nu i kylan känns det  ännu lite avlägset.
Kraam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: